20160813

Måsten i väskan


I min väska har jag några måsten förutom de klassiska mobil, nycklar och plånbok. Här kommer min lista.

Handkräm och ”handsprit”. Jag har väldigt torra händer och får ibland ont för att de är så torra. Så handkräm är ett måste, speciellt under höst och vinter då det är som värt. Min favorit är från NUXE, doftar gott, huden tar lätt upp den och den är dryg. Hanspriten är för att jag inte vill bli sjuk, många kanske tycker jag är löjlig men rena händer förhindrar de värsta sjukdomarna.
Min planner. Som ni troligen har förstått är min planner en stor del av mitt liv och finns alltid i väskan. Just nu är den min nya från WP som hänger med.
Tuggummi eller pastiller. Tror många av er känner igen den där tunga känslan i munnen efter att man har ätit mat, jag kallar det för jolmig. Då är det skönt att kunna få bort den känslan med lite mint eller i mitt fall är favoriter allt med ingefärasmak.

Värktabletter. Jobbar man med barn så är det mycket höga ljud och dessa kan hjälpa en under dagen. Samt så är det ofta någon kommer in och frågar efter en värktablett, då känns det bra att kunna hjälpa till.

Powerbank. Dels är jag en av alla de som spelar Pokémon Go och sen har jag tidigare pendlat mycket, samt varit ute och rest där ett håll i väggen inte alltid finns. Powerbanken har blivit räddningen för min nästan urladdade iPhone många gånger.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar