20160729

Sista dagen för denna tjänsten


Idag jobbade jag min sista dag för Linköpings kommun, är lite bitter sweet att lämna denna arbetsplats. Har träffat många fina kollegor som jag har skrattat mycket med, men även behövt ta en del konflikter med vårdnadshavare som inte alltid ha känns bra. Dock är den stora anledningen till varför jag nu ska byta jobb är att jag är så trött på att pendla. Detta pendlandet tar upp alla min lediga tid. Som det har sett ut måste jag kliva upp klockan fem på morgonen för att vara på jobbet tills åtta. Kan då tillägga att jag inte har några lång dragna morgonrutiner, upp dricka kaffe samtidigt som jag scannar av nyheter på iPaden, klä på mig, lägga en liten lätt jobb make-up, ta den färdig packade väskan och sen ut mot spårvagnen.

Anledningen till detta pendlandet är att jag och min då varande pojkvän, numera sambo, fick en lägenhet i ett bra område i Norrköping och dessutom var det en trea med stor balkong. Precis det vi just då letade efter. Så jag packade ihop min lägenhet i Linköping och började pendla. Eftersom jag tillhör de där som aldrig har tagit körkort blev det kollektivtrafik vilket som ni har förstått tar evigheter. Det som har varit positivt är att jag på pendeln hade tid att plugga när jag läste min senaste kurs. Samtidigt har det inte varit kul att komma hem halv sex när man slutat fyra.
 
Det här fina hjärtat från Orrefors fick jag av mina gamla kollegor


Det jag hoppas på nu är att få mer tid över till att börja träna igen, ska så fort nya jobbet börjar skaffa gymkort, ni vet nyttja friskvårsbidraget. Sen ska det bli skönt att komma hem lite normala tider under hösten och vintern, samt slippa tåg som inte kör på grund av att det är snö ute.

Vecka 32 böjar nya jobbet här i Norrköping och det nya äventyret. Ska bli kul att se hur det tar sig och vilka vägar det leder till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar