20160727

Ålandskryssning


I helgen var jag och min sambo på en Ålandskryssning med mina föräldrar. Vi hade en otroligt tur med vädret ock kunde sitta ute på däck och njuta. Dock var det mindre kul att jag brände upp axlarna, trots lager med solskyddskräm. En sam kom jag dock fram till, att trots hur trevligt det var att umgås med familjen, äta god mat och njuta av drinkar i baren, så var detta inget för mig.

Dels har jag svårt för fulla personer, vilket det fanns gott om. Jag fattar inte hur vissa kunde dricka sig mer eller mindre medvetslösa på lördagen för att sen börja igen söndag förmiddag. Sen var det väl ingen underhållning i min smak. Poppiga dansband och trubadurer som utstrålade ”jag vill ju vinna Idol”, passar nog packade människor, men inte mig som var så gott som nykter. Det positiva med resan var dock maten och att få uppleva skärgården dessa vackra sommardagar. Sverige är så otroligt fint om vi bara vill se det.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar