20160806

Kanske världens tråkigaste balkong


Jag ogillar verkligen som vår balkong ser ut nu, den hade kunnat vara hur mysig som helst. Men när vi flyttade in var det inget vi valde att lägga fokus på just då. Nu ska det ändras på, vi håller på att leta efter en soffgrupp och plannarar besök på Ikea för att köpa krukor. Ett litet tips är att använda deras papperskorg FNISS (15 kr) som kruka. Mycket billigare än att köpa ”riktiga”, inne gör jag inte hål i botten på dem, men det gör jag när jag har dem ute. Eftersom det kan vara svårt att kontrollera regnet och växterna blir då över vattnade. Vårt stora problem är att vi har balkong i Norrläge och det blåser mycket, därför har vi haft svårt att hitta växter. Ormbunke var ett självklart val för mig och vi har även varit inne på ljung till hösten. Sen blir det att satsa mer till nästa vår så vi får en riktigt mysig balkong som man vill sitta ute på.
 

De möbler vi har nu är från min lägenhet i Linköping, de passade jätte bra där men inte här. Bordet vill jag behålla, antagligen att ha växter på eller som ett extra bord när vi har gäster över.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar